*3122

תוכן פרסומי

AGE WELL: איך להתבגר בתנאים שלנו?

זה לא סוד! עדיין לא נמצאה הדרך למנוע את הזקנה, לשלוט בגיל או בתופעותיו. עם זאת, אפשר להאט את תהליך ההזדקנות עם כמה החלטות חכמות ואימוץ אורח חיים בריא, שכדאי להתחיל ליישם מוקדם ככל האפשר. אוכל בריא, שתייה מרובה, שגרת חיים פעילה, בילוי עם חברים, והנאה מהחיים הם מתכון טוב לעיכוב ההזדקנות.

גם טיפולים אסתטיים כמו הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית יכולים לסייע ולשמור עליכם רעננים ויפים. צאו לדרך – העתיד הוא עכשיו!

  • מראה טוב קשור לאריכות ימים
    מחקר ארוך טווח שנערך באוניברסיטת סאות’רן בדנמרק, וכלל 1,826 זוגות תאומים ותאומות, הגיע למסקנה כי מראה חיצוני עשוי להעיד על סיכויו של כל אחד ואחת מהמשתתפים במחקר להאריך ימים. עישון, חשיפה רבה לשמש ומסת שומן גבוהה משפיעים באופן שלילי על המראה ועל תוחלת החיים ואילו רמת חיים גבוהה, שמירה על מראה גוף בריא, אופטימיות ונישואים מאושרים משפיעים על המראה באופן חיובי.
  • משקל נכון ופעילות גופנית
    לפי מחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת וושינגטון, ירידה קלה של 5% בלבד ממשקל הגוף, באנשים המתמודדים עם משקל עודף, עשויה להפחית את הסיכון לחלות במחלות הקשורות עם הזדקנות, כמו סוכרת סוג 2 ומחלות לב וכלי דם, ואף לשפר את התפקוד המטאבולי של הכבד ושל רקמות השריר.
  • ואולם, שמירה על משקל תקין לבדה אינה מספיקה כשלעצמה בכדי למנוע מחלות שונות הנלוות להשמנה. מחקרים רבים מצביעים על כך ששמירה על הכושר הגופני או שיפורו, גם אם משקל הגוף לא השתנה או אפילו עלה, עשוי להעלות באופן משמעותי את תוחלת החיים.
  • פרי או ירק? סגולה לחיים ארוכים
    ירקות ופירות נחלקים ל-5 קבוצות של צבעים: אדום, סגול, כתום, ירוק ולבן. כל הצבעים מסייעים בהאטת ההזדקנות ויכולים לסייע למנוע מחלות ותופעות הקשורות בהזדקנות.
    קבוצת הפיגמנט האדום כוללת נוגדי חימצון כמו ליקופן התורם להגנה מפני מחלות סרטן, לב וכלי דם, וכן אנתוציאנינים המהווים סוג של “אנטי אייג’ינג” טבעי התורם להאטת תהליך ההזדקנות, כמו גם להאטת הזדקנות תאי המוח. הם נמצאים בתות שדה, בדובדבן, וברימון. לירקות "סגולים" תכונות דומות ; ניתן למצוא אותם בכרוב סגול, בחציל, בבצל סגול, בשזיף, בענבים סגולים ועוד. קבוצת הצבע הכתום תורמת לשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון; הקבוצה הירוקה מגינה מפני נזקי קרינה ושומרת על ראייה תקינה, וכן מסייעת בהפחתת הסיכון לסרטן; והקבוצה הלבנה כוללת תרכובות גופרית, הנמצאות בשום, בבצל, בכרישה. אלה נלחמים בחיידקים ובדלקות, ומסייעים בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.
  • הימנעו מבשר מעובד
    בשר מעובד, כמו נקניקיות, נקניק, קבאב והמבורגר, עובר תהליך של שימור, המלחה ועישון, כדי לשפר את טעם הבשר ולהאריך את חיי המדף שלו. מחקרים רבים הראו שיש קשר בין אכילה מרובה של מזון מעובד בכלל ובשר מעובד בפרט לבין בריאות לקויה. למשל, מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד הראה שאכילה יומית של בשר מעובד מובילה לסיכון גבוה ב-42% למחלות לב ולסיכון גבוה ב-19% לסוכרת. לפי המחקר לא הייתה עלייה בסיכון הקשורה לאכילת בשר בקר לא מעובד. החוקרים ציינו כי האשם אינו בשומן הרווי או בכולסטרול שבבשר המעובד, כי אם ברמות הנתרן ובכמות החומרים המשמרים. מחקר נוסף מצא קשר בין בשר מעובד לבין סיכון גבוה לסרטן המעי הגס.
  • ותרו על מזונות מוכנים בעטיפות מגרות
    אוכל מעובד ושתייה ממותקת כוללים הרבה סוכר ובמקרים מסוימים גם קמח לבן. מזונות אלה כוללים חטיפים מלוחים, חטיפי אנרגיה, דגני בוקר, אוכל מהיר וג’אנק פוד, פיצה קפואה וכו’. העדיפו אריזות שמכילות מספר מצומצם של רכיבים או רכיב אחד בלבד.

  • דיאטה ים תיכונית
    עם ויתור על מזונות מעובדים, יש להניח כי באופן טבעי תתחילו לאכול יותר פירות וירקות, אגוזים, דגנים, קטניות וכן בשר ודגים טריים, כמוצע בדיאטה הים תיכונית. מחקרים מראים שדיאטה זו מפחיתה בכ-10% מחלות זיקנה כמו פרקינסון, אלצהיימר ומחלות לב וסרטן.
  • לתסף או לא לתסף?
    במחקר שנערך באוניברסיטת טורונטו נמצא כי אין יתרון אמיתי לנטילת תוספים. אפשר לחסוך את הכסף ולהשקיע אותו בנעלי הליכה, במנוי לחדר כושר או בארוחה טובה בריאה ומאוזנת. אלה יעשו טוב למצבכם הבריאותי והנפשי יותר מאשר תוסף.
  • גמילה מעישון ומסוכר לבן
    ההשפעות ההרסניות של עישון ידועה לכולם, גם למכורים ביותר. עם זאת, לא כולם יודעים שעישון גורם להזדקנות מוקדמת של עור הפנים. הניקוטין בסיגריות גורם להפרעה באספקת הדם והחמצן לעור הפנים. כמו כן, חשיפה לאלפי הרעלנים שבסיגריה גורמת לפגיעה בחלבונים קולגן ואלסטין, האחראים על חוזק וגמישות הרקמות. בנוסף, העישון גורם להצהבת העור, למראה חסר חיים, לשינויים בצבע וליובש. גמילה מעישון בגיל צעיר ככל האפשר מסייעת בשיקום העור.
    סוכר, כמו עישון, אף הוא מאיץ הזדקנות, ומשפיע על מראה העור.
  • הקדישו זמן לפנאי
    שמירה על שעות לפנאי מסייעת לחידוש מלאי האנרגיה, למנוחה, להפחתת לחץ ומתח ולעתים אף לבריחה מהמציאות. עם הקדשת זמן לפנאי תוכלו להתנסות במיומנויות חדשות ולמידתן, או לעזור לעצמיכם בהעלאת הדימוי העצמי ותחושת המסוגלות, ואף לפתח יצירתיות וביטוי עצמי. מלבד זאת, הפנאי מאפשר הזדמנות להתחבר ולהכיר אנשים חדשים, להתנסות ברגשות של אהבה והשתייכות, לשפר את מצב הרוח ואת הכושר הגופני ולהתקדם לעבר מימוש עצמי.
  • הרשו לעצמכם להיראות טוב ולחיות טוב
    מחקרים מראים כי למראה האסתטי השפעה עמוקה על חיי היומיום שלנו, באופן הקשור לבריאות שלנו, לחיוניות ומסוגלות וללמידה. המלצה שלנו: הקפידו על בריאותכם ושמרו על מראה טוב, רענן וחיוני. נשמח לסייע.

לבדיקת התאמה ללא עלות השאירו פרטים או צרו קשר

*3122
טופס אסתטיקה

פוסטים קשורים

בחזרה לבלוג »
עיניים - סטיקי

*בכפוף לתקנון