*3122
עין יבשה (IPL)

קבוצת ד"ר לוינגר מציגה:

טיפול בתסמונת העין היבשה בטכנולוגיית IPL
מרפאת העין היבשה של קבוצת ד"ר לוינגר, במרכז הרפואי מעיין בחיפה, מעניקה טיפול ייחודי, בטוח ויעיל לתסמונת העין היבשה.

מרכזים רפואיים בפריסה ארצית
ירושלים | תל אביב | חיפה | באר שבע

קבוצת ד"ר לוינגר מציגה:

טיפול בתסמונת העין היבשה בטכנולוגיית IPL

מהי תסמונת העין היבשה?

כחמישית מאוכלוסיית העולם סובלת מתסמונת העין היבשה, נשים יותר מגברים. גיל מבוגר, עישון, סוכרת, שימוש בעדשות מגע, עבודה ממושכת מול מחשב בחדר ממוזג, חשיפה כרונית לשמש ואבק עשויים להיות גורמים ליובש בעיניים.

הסובלים מתסמונת העין היבשה מתמודדים עם תסמינים כמו כאב, צריבה, עייפות בעיניים, תחושת חול בעיניים, עיניים מגורות ואדומות, ראייה מטושטשת.

בקרב רוב הסובלים מתסמונת העין היבשה, הסיבה ליובש בעיניים היא פגם בתפקוד הפרשת השכבה השומנית מבלוטות הדמעות שמצויות בשולי העפעפיים ליד הריסים. במצב נורמלי, השכבה השומנית מונעת אידוי של הדמעות. אולם במצב זה, חל אידוי מוגבר של הדמעות ופתחי הבלוטות נסתמים בפקק שומני, עד כדי תגובה דלקתית מקומית בעפעפיים.

מהו IPL לטיפול בתסמונת העין היבשה?

IPL לטיפול בתסמונת העין היבשה הוא הפתרון החדשני והמתקדם בעולם לטיפול ביובש בעין.

הטיפול מבוסס על הבזקי אור ממוקדים, המגרים את הבלוטות לייצר דמעות בצורה יעילה יותר, כך שלא יתאדו מהר משטח פני העין.

יתרה מכך, ההבזקים מפחיתים את הדלקת בבלוטה ואת התפתחות החיידקים העוריים וגם מחממים את העפעפיים, ובכך מאפשרים הסרה של השומנים החוסמים את הבלוטות.

טיפול בתסמונת העין היבשה בעזרת IPL, הוכח במחקרים רבים שפורסמו בספרות המדעית, כמשפר משמעותית את תסמיני היובש העיני, והמטופלים הביעו 88%-92% במדד שביעות רצון.

עד הטיפול החדשני ב-IPL, הטיפולים בתסמונת העין היבשה סיפקו מענה חלקי לתסמינים, וכללו: ניקוי של העפעפיים, קומפרסים חמימים ועיסוי בשילוב עם תחליפי דמעות, טיפול אנטיביוטי או סטריאודלי מקומי לעיניים. לעיתים כדורים ולעיתים גם פתיחה מכנית של הבלוטה הסתומה במטרה לשאוב ממנה את השומן החסום.

זימון תור

לקבלת פרטים נוספים ותיאום ייעוץ

טופס ליד עם איזור

שאלות ותשובות

• מי מתאים לטיפול IPL לתסמונת העין היבשה?

ככלל, הטיפול מתאים לסובלים מעיניים יבשות. בד"ר לוינגר, אנו מציעים אבחון אישי ומדויק של הסיבות ליובש בעיניים, תוך שימוש במכשור מתקדם. הטיפול אסור לנשים בהריון או מניקות, לאנשים עם סרטן עור בעברם ולנוטלים תרופות פוטוסנסיטיביות.

• כיצד מתבצע טיפול IPL לתסמונת העין היבשה?

בשלב הראשון, מנקים את העפעפיים מאיפור ומלכלוך, והמטופל מתבקש להרכיב מגני עיניים. בשלב השני, מורחים ג‘ל שקוף על העור שסביב מגן העיניים ועליו מניחים את מכשיר ה-IPL. המכשיר משדר סדרה של הבזקי אור ישירות לבלוטות הדמעות. בתום השימוש במכשיר, ולאחר הורדת מגני העיניים, הרופא לוחץ בעדינות על הבלוטות כדי להסיר את השומנים שחוסמים אותן ולהגביר את הפרשת השכבה השומנית. במרבית המקרים, מורגשת הקלה תוך מספר ימים לאחר הטיפול הראשון.

כדי ליהנות מתוצאות מירביות לפרקי זמן ארוכים, נדרשת סדרת טיפולים. מספר הטיפולים משתנה לפי חומרת המצב. בממוצע נדרשים שלושה עד חמישה טיפולים במרווח זמן של כחודש בין טיפול לטיפול. עם השלמת הטיפולים בסדרה, חל שיפור בייצור הדמעות וההשפעה מחזיקה מעמד לחודשים רבים, לעיתים אפילו לשנים.

• האם הטיפול כואב?

כאב הוא עניין אישי. תיתכנה אי נוחות קלה וצריבה.

• מהן תופעות הלוואי של הטיפול?

אצל 15% מהמטופלים ייתכן אודם עורי בעפעפיים לאחר הטיפול, שיחלוף תוך זמן קצר.

המלצות

היו לי המון חששות, אבל ברגע שהגעתי לעיניים ד"ר לוינגר החששות פגו. היחס היה מקצועי ואישי. והתוצאות עולות על כל הציפיות!

עזרא קדוש, בן 62

"הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים"!

נופר ברמן, בת 27

הרופאים המומחים לעין יבשה (IPL)

ד"ר שמואל לוינגר

מומחה ברפואת עיניים, מנתח בכיר ניתוחי הסרת משקפיים, קטרקט, קטרקט בלייזר וניתוחי קרנית

ד"ר סרג'יו דוד סוצ'אה

ד"ר סרג'יו סוצ'אה

מומחה ברפואת עיניים.מנתח ניתוחי קטרקט, קרנית , השתלות קרנית, עין יבשה

פרופ' מייקל מימוני

פרופ' מייקל מיימוני

מומחה ברפואת עיניים, מנתח ניתוחי קטרקט, רפרקציה וקרנית, טיפול בעין יבשה

ד"ר אנרי פיצ'חדזה

מומחה ברפואת עיניים, ניתוחי קטרקט בלייזר וניתוחי קטרקט בסיכון גבוה

ד"ר יעקב גולדיץ'

מומחה לרפואת עיניים , מומחה לניתוחי קרנית, קטרקט וקטרקט בלייזר

לכל הרופאים

תחום ניתוחי העיניים בד"ר לוינגר מנוהל על ידי מיטב רופאי העיניים בישראל. הטכנולוגיות הרפואיות החדשניות בתחום ניתוחי העיניים נבחרות בקפידה ומיושמות בחדרי הניתוח שלנו.

למידע נוסף
עיניים - הסרת משקפיים