*3122

תוכן פרסומי

איך מסירים נגעים מעור הפנים והגוף?

"עם התקדמות הגיל, אני שמה לב שיותר ויותר פלולות, שומות ונגעים נוספים צומחים בהפתעה על עור הפנים והגוף שלי. מהן הדרכים הכי טובות להסיר נגעי עור ולהשיג תוצאות מיידיות, ללא תפרים וצלקות"?

מאת ד"ר מיכאל שוחט, מומחה ברפואת עור ויועץ רפואי ב ברשת מרפאות אסתטיקה ד"ר לוינגר

נגעים בעור עשויים לצוץ בכל מקום; על הפנים והצוואר, מתחת לזרועות, ואולי אפילו סביב המפשעה. הם עשויים לגרום לתחושת אי נוחות פיזית, במיוחד אם הם נתפסים על תכשיטים או בגדים, או שמדממים על רקע גרד או שחיקה. הם יכולים גם לגרום לדימוי עצמי נמוך ולמבוכה חברתית, במיוחד במקרים של נגע המופיע במקום מרכזי בפנים, כמו האף או הסנטר.

מחקרים מוכיחים כי יותר ממחצית מהמבוגרים יפתחו לפחות נגע עור אחד במהלך חייהם. אבל, הבשורות הטובות הן שרוב הנגעים אינם מהווים בעיה רפואית, והסיבה להסרתם היא לרוב אסתטית.

מהם נגעי עור ולמה הם מופיעים?
נגע עורי הוא כל ממצא בעור, הנראה שונה מהעור שנמצא סביבו. ישנם סוגים רבים של נגעי עור ונגעים תת-עוריים. למשל: שומות, נקודות חן, סרחי עור, שרי המנגיומה (נקודות אדומות), קסנטלזמות, פיברומות, קרטוזות, פפילומות ועוד. השונות בנגעי העור עשויה להתבטא בצבע, במרקם או בצורה של הנגע.

חשיפה ממושכת לשמש, גיל מבוגר ונטייה גנטית הם בין הגורמים המרכזיים יותר להופעת נגעי עור. נגעי עור עשויים גם להופיע במצבים של הריון על רקע הורמונלי, חשיפה לחומרים מסוכנים, ומחלות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, כולסטרול והשמנת יתר. לעיתים, אין סיבה ברורה להופעתם של נגעי העור. בחלק מהמקרים, הם יופיעו בחלקי עור המתחככים זה בזה.

מרבית הנגעים שפירים. אולם ייתכן כי חלקם ממאירים, ולכן חשוב לטפל בנגעי עור רק אצל דרמטולוג מומחה לרפואת עור – אשר בחשד קל ישלח את הנגע שהוסר לביופסיה.

נגעי עור, שהביקוש להסרתם גבוה:

"פלולה"

לפלולה המוכרת יש מספר שמות, כמו דבלול עור, תבלול, סרח עור. זהו גידול שפיר המופיע באזורים בהם העור נוטה להתקמט, למשל בצוואר, בבית השחי, במפשעה ובעפעפיים. הגידול מתבטא בגבשושית קטנה ורכה למגע בגון העור, התלויה על בסיס דק וניתנת להזזה בקלות.

שרי המנגיומה – (נקודות אדומות)

שרי המנגיומה או המנגיומת דובדבן היא גידול שפיר בצבע אדום, הבולט במקצת מעל פני העור. כלי הדם הקטנים שמתקבצים באופן אירעי ויוצרים את ההמנגיומה אינם מזינים איבר כלשהו, ולכן הם מתרחבים מן הדם הזורם אליהם ומתנפחים.

קסנטלזמה

תופעה עורית שפירה, המופיעה סביב העפעפיים ומתבטאת בנגעים גבשושיים בצבע צהבהב, חסרי צורה ברורה. קסנטלזמה מופיעה בדרך כלל במספר נגעים המתמזגים לכדי רצועה.
קסנטלזמה מופיעה לרוב מעל גיל 50, לעיתים עקב שומנים גבוהים בדם, ונגרמת כתוצאה מהפרעה בחילוף החומרים ומשקיעת שומנים בשכבת הדרמיס.

 

איך מסירים נגעי עור?

כיוון שנגעי עור אינם גורמים לרוב לנזק בריאותי, אין צורך להסירם. עם זאת, נוכחותם עלולה להיות מציקה או נטולת אסתטיות.
ישנם מגוון טיפולים לסוגי הנגעים השונים ולכן ישנה חשיבות רבה להתאמת הטיפול באבחון רפואי מדויק על ידי רופא עור.

בעבר, השיטה להסרת נגעי עור כללה הליך ניתוחי זעיר פולשני, שהיה כרוך בהרדמה אזורית ובחיתוך הנגע עם מספריים חדות ומפותלות. היום, טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לנו להסיר נגעי עור באופן מלא ומדויק, גם באזורים עדינים, ללא כאב ותפרים, וללא תופעות לוואי.

אלקטרודסיקציה

בהרדמה מקומית ניתן להשתמש בטכנולוגיה המבוססת על שימוש באלקטרודה חשמלית, כמו מכשיר ההיפרקטור 2000, המאפשר הכוונת זרם חשמלי לנגע העור והרס הרקמה.
הטכנולוגיה מצוינת להסרה קלה של נגעי עור רבים, בהם: נקודות חן, קסנטלזמות, שומות, סרחי עור, פיברומות, קרטוזות, פפילומות. הטכנולוגיה מתאימה לשימוש באזורים עדינים באף וסביב העיניים.

אנרגיית פלזמה

אנרגיית פלזמה גורמת לפגיעה באספקת הדם לנגע העור ולהרס תרמי של הרקמה. פלזמה מחממת את נגע העור באופן ממוקד, מבלי לפגוע או לזלוג מחוץ לאזור המטופל, ולכן מתאימה לשימוש באזור העפעפיים.
ניתן להסיר באמצעות אנרגיית פלזמה שומות, סרחי עור, פיברומות, קרטוזות, פפילומות, קסנטלזמות ועוד.

טכנולוגיית IPL

IPL היא טכנולוגיה מתקדמת המבוססת על אנרגיה של פעימות אור אינטנסיביות. אנרגיית אור ממוקדת נקלטת בפיגמנט ההמוגלובין האדום, מחממת וצורבת את הפיגמנט והופכת אותו לפסולת, שנספגת במערכת הלימפה ומסולקת מהגוף.
הטכנולוגיה מתאימה להסרת נקודות שרי המנגיומה, קופרוזיס, נימי עכביש, שומה עכבישית והמנגיומת עכביש.

יאג לייזר

באמצעות טכנולוגיית יאג לייזר מהדור החדש, ניתן לכוון לייזר החודר דרך העור, ולהתמקד בהרס נגעים וסקולריים המצויים מתחת לפני העור, ללא מגע עם רקמת העור וללא כוויות.
הטכנולוגיה מתאימה להסרת המנגיומה ורוזציאה, כמו גם להסרת נימים כמו ורידי עכביש וטלנגיאקטזיות.

היופי בטכנולוגיות הללו הוא שלרוב הן מתאימות לשימוש באזורים עדינים, כמו העפעפיים. בעבר השימוש בסכין חיתוך או בחנקן באזורים הללו לווה בחשש גדול מפאת הקרבה לעיניים, ודרש ידיים מיומנות מאוד. היום חששות אלו התפוגגו.

היות שהסיבה להופעת נגעי עור עשויה להיות גנטית, תיתכן הופעה מחודשת לאחר הסרתם. ובכל זאת, כדי למנוע הופעה חוזרת של הנגעים מומלץ להימנע מחשיפה ממושכת לשמש.

לבדיקת התאמה ללא עלות השאירו פרטים או צרו קשר

*3122
טופס אסתטיקה

פוסטים קשורים

בחזרה לבלוג »
עיניים - סטיקי

*בכפוף לתקנון